Felietony i Porady

Hubert Woźniak Hubert Woźniak I masz babo placek, czyli Jess analizuje show-biznes

I masz babo placek, czyli Jess analizuje show-biznes

Realia Polskiego świata mody są wylęgarnią absurdów, żałosnych sytuacji i wątpliwej klasy wypowiedzi. Każdy kolejny tydzień utwierdza mnie w przekonaniu, że jest to studnia bez dna, a każdy nowy nabytek Polskiego show-biznesu przewyższa kreatywnością poprzedników.

Fenomen blogosfery modowej od początku był przeze mnie niezrozumiały i regularnie tępiony. Powstanie bliżej nieokreślonej instytucji szafiarki, ubranej na co dzień w szaty intelektualistki, osoby z wybitną wiedzą i znajomością świata, było nie tyle zaskoczeniem, co wątpliwej pomyślności owocem pracy nad stworzeniem kopii show-biznesu na miarę zachodu. Wielu z nas zaakceptowało, pokochało i lansowało grupkę dziewcząt, określających siebie blogerkami, jakby przybyły zbawić świat mody i brak należytej czci byłby uznany za herezję i gwóźdź do trumny w jednym. Koniec końców blogerki zdobyły sławę, pieniądze, rzeszę bezkrytycznie oddanych fanów i pozycję w światku mody. Tylko pozazdrościć.

Jedna z najpopularniejszych modelek, Jessica Mercedes, udzieliła ostatnio wywiadu dla programu In&Out, emitowanego w stacji Viva. Wywiad ten pozostałby jedynie kolejną dawką Jess dla uzależnionych od niej, jak od narkotyku, fanów, lecz niestety stało się inaczej. Blogerka, zważywszy na swój wiek, wrodzoną inteligencję i niezaprzeczalnie ogromną wiedzę postanowiła przeprowadzić analizę Polskiego show-biznesu i podzielić się wnioskami z widzami. Cytując gwiazdę: ,,Większość tych polskich celebrytów nie ma fanpejdża, albo nie ma Instagrama, albo go dopiero założyli i mają 500 obserwatorów, co jest mega kichą, bo ja mam 120 tysięcy. Ale naprawdę! Ale są cały czas na okładkach "Party" albo "Flesza", a ja nigdy nie byłam w życiu na okładce. I się okazuje, że jakaś pani prowadzi jakiś program i jest na okładce, ale jakby zrobiła spotkanie fanami, to nikt by nie przyszedł, a jak dodaje zdjęcia na fejsa, to dostaje dwa lajki“, a później dodaje ,,Czuję, że za 10 lat wszyscy znikną, którzy są po znajomości w mediach, i mają swoje posady dzięki temu, że ktoś tam był ojcem, a ktoś tam kogoś wcisnął. I ja na przykład cieszę się, że ja wszystko zawdzięczam sobie. Mnie się nie łączy z nikim, tylko ja to zrobiłam, i koniec!“.

Blogerce trzeba oddać, że Polscy celebryci pojawiają się i znikają w zabójczym tempie. Niekiedy nie warto zapamiętywać nawet nazwiska celebrytki, ponieważ za miesiąc będzie kolejna. Absurd leży gdzie indziej. Za wieszcza Polskiego show-biznesu uważa się szafiarka, która ilość fanów na Instagramie powiększa w magiczny sposób, kupując ,,obserwujących” na internetowych aukcjach. Jej największy zakup ograniczył się jedynie do 60 tyś. obserwujących, który kosztował ją bagatela 29,99$. Z drugiej strony blokowanie każdej negatywnej opinii na fan page na Facebooku także pozostawia wiele do życzenia.

Hipokryzja podana na srebrnej tacy. Nie wiem, kto jest dla tej szafiarki celebrytą. Jeżeli jest to każda sławna osoba, to warto podkreślić, że w Polsce żyje wiele gwiazd, które unikają portali społecznościowych jak ognia, a fanów i szacunku im nie brakuje.

Zero-jedynkowy sposób patrzenia na świat powyższej szafiarki urąga jakiekolwiek inteligencji. Świat i wartość człowieka nie sprowadzają się do ilości lajków czy obserwatorów. Wiedzy nie można kupić ilością fanów, klasy jedynie fanatycznymi komentarzami, a inteligencji popularnością. Pokora jest nieodłącznym elementem sukcesu. Niby rzeczy oczywiste, a dla wielu nieznane.

Od początku stoję na stanowisku, że chwasty trzeba wyrywać, zanim zniszczą cały ogródek. Nie można pozwolić, by ludzie, którzy nic nie wnoszą do świata mody, uważali się za jego guru. Ani wiedza, ani masakrujące jej sylwetkę stylizacje nie pozwalają uważać jej za autorytet ani wyrocznie, a pokazywanie obraźliwego gestu w internecie nie zakrzywi rzeczywistości. Biblioteka i lekcje pokory wydają się być najlepszym rozwiązaniem. Ale gdyby nie szafiarki takie jak Jess, świat nasz byłby taki smutny i pozbawiony absurdów. 

0
zdjęć
w galerii

Tylko zarejestrowani użytkownicy portalu sophisti.pl mogą komentować publikowane treści.
Jeśli posiadasz konto sophisti.pl zaloguj się aby dodać komentarz.
Posiadacze kont FB mogą korzeystać z funkcji szybkiego logowania Zaloguj przez Facebook

Treść nie była komentowana, bądź pierwszy !