Felietony i Porady

Kampania maszynek do golenia, która pokazuje włosy

Dodano 1 lipca 2018 03:07, przez Kasia Tilda Frąckowiak
Kampania maszynek do golenia, która pokazuje włosy

Amerykańska marka Billie promuje maszynki do golenia w dość nietypowy sposób.

Od 100 lat reklamy maszynek i golarek dla kobiet nie pokazują kobiecych włosów. Marka Billie postanowiła to zmienić. Jako pierwsza stworzyła nowy spot "Project Body Hair" oraz sesje, w których występują dziewczyny mające prawdziwe owłosienie na nogach, pod pachami czy twarzy.

„Pokazywanie tylko gładkich, pozbawionych włosów nóg wydaje się być totalnie archaicznym podejściem do kobiecego piękna”, mówi współwłaścicielka Billie, Georgina Gooley.

„Zawsze podkreślamy, że golenie się jest wyborem, to twoje włosy i nikt nie ma prawa mówić ci, czy powinnaś je mieć, czy też nie. Mamy nadzieję, że projekt “Body Hair” przełamie tabu włosków i zmieni jednostronny portret kobiety w mediach”, komentuje Gooley.

W tym projekcie marka pokazuje, jak bardzo solidaryzuje się z bardzo mocnym ruchem w mediach społecznościowych dotyczącym ciałopozytywności.

Na tym jednak nie koniec. Marka Billie porusza problem różowego podatku (pink tax), czyli sytuacji - kiedy kobiety za te same kategorie produktów płacą o wiele więcej niż mężczyźni. Dlatego wyrównuje ceny maszynek do golenia. Poza tym 1% ze sprzedaży przekazywany jest na fundacje działające na rzecz kobiet na całym świecie, między innymi Every Mother Counts, organizację założoną przez modelkę Christy Turlington.

Tylko zarejestrowani użytkownicy portalu sophisti.pl mogą komentować publikowane treści.
Jeśli posiadasz konto sophisti.pl zaloguj się aby dodać komentarz.
Posiadacze kont FB mogą korzeystać z funkcji szybkiego logowania Zaloguj przez Facebook

Treść nie była komentowana, bądź pierwszy !